Framtidens Ledare söker Process- och projektledare inom ledarutveckling

Verksamheten Framtidens Ledare erbjuder skräddarsydda utvecklingsinsatser som främst riktar sig till chefer/ledare samt arbets- och ledningsgrupper, men också till medarbetare eller hela organisationer. Arbetssättet är processinriktat och fokuserar alltid på faktisk förändring och förbättring.

Vi utgår i vår värdegrund från det Utvecklande Ledarskapet (UL), läs gärna mer om det här:

Arbetsbeskrivning

Upplägget för Framtidens Ledareslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster genomföranden varierar beroende kundens behov. Det kan vara kortare insatser på en dag eller två men oftast längre program som sträcker sig över ett år eller mer.

Vi söker en person som kan arbeta inom hela vårt utbud men erbjuder möjligheten att fokusera på ett huvudsakligt uppdrag under den första tiden. Du får där en övergripande roll som koordinator, process- och projektledare i ett unikt och mycket spännande projekt.

Vi erbjuder plats i ett mindre men väl utvecklat team med bas i en större och mycket stabil organisation. Arbetet rymmer stor flexibilitet och med frihet under ansvar förväntar vi oss att du bidrar inte bara i givna projekt utan i hela verksamhetens starkt positiva utveckling.

I din roll som processledare krävs att du är:

  • Målinriktad (redo att löpande fatta beslut i linje med målen)
  • Kreativ (att med nyfikenhet se nya möjligheter och vägar att nå resultat)
  • Initiativtagande (förmåga att se möjligheter och utifrån dessa skapa handling)
  • Utåtriktad (ha positiv människosyn och vara relationsskapande)
  • Flexibel (gilla läget när det inte blir som planerat)

I din roll som koordinator och projektledare bör du ha förmåga att:

  • Strukturera, organisera och planera ditt arbete. Ibland ensam och ibland ihop med dina kollegor.
  • Att ansvara för insatserna från ”ax till limpa”.
  • Vara ödmjuk (helhetssyn som omfattar såväl processledning som administration) 

Kvalifikationer

Din roll är att driva projekt från ax till limpa vilket innebär att du i kontakt med kund initierar och skapar projekt. Utifrån kundens behov skräddarsyr du insatsen, utvecklar, paketerar, genomför, avslutar och utvärderar. Du behöver också ha förståelse för hur en verksamhet bedrivs affärsmässigt, intresse av att arbeta konkurrensutsatt och förmåga att löpande initiera och fullfölja projekt med kundnyttan i fokus.

Erfarenhet som krävs:

  • högskoleutbildning  
  • vana av att utbilda/utveckla grupper

Vi tror också att du är intresserad av samhällsutveckling och har relevanta nätverk.

Önskvärt:

  • Certifierad handledare inom utvecklande ledarskap (UL/HUL)  
  • Andra licenser kopplat till ledar- och verksamhetsutveckling

Anställningens omfattning

  • Anställningsform: Tjänsten innebär 1 års allmän visstid, med möjlighet till förlängning.
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Månadslön
  • Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Ansökan

Kontaktperson på GR:

Sofia Larsson
Gruppledare Pedagogiskt Centrum
Telefon: 0703-75 27 03

Fackliga företrädare

Anders Hemborg, Saco
Telefon:031-335 50 72

Tony Dahl, Vision
Telefon: 031-335 50 34   

Denna sida nås direkt på adressen www.grkom.se/ledigajobblänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster


Senast uppdaterad: 2018-02-20 

Göteborgsregionen (GR)

Göteborgsregionen (GR) består av 13 kommuner som har valt att jobba tillsammans. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och är storstadsregionens röst i Västsverige, bland mycket annat. I våra nätverk träffas politiker och tjänstepersoner för att utbyta erfarenheter, bolla idéer och besluta om gemensamma satsningar. Allt för att regionens en miljon invånare ska få ett så bra liv som möjligt.

Twitter
Facebook
Youtube
Rss
Prenumerera
LinkedIn
Göteborgregionens Kommunalaförbund